Światowa Federacja Kompozycji Szachowej (WFCC) zaprasza kompozytorów do zgłaszania swoich kompozycji najwyższej jakości do umieszczenia w albumie FIDE. Zgłoszenia mogą dotyczyć utworów opublikowanych w latach 2019-2021. W przypadku turniejów nieformalnych decyduje data publikacji numeru zawierającego kompozycję; w przypadku turniejów formalnych decydująca jest data pojawienia się werdyktu (uwaga: nie data zakończenia turnieju).
Jeśli utwór został opublikowany w czasopiśmie oznaczonym na okładce 2018, ale ukazał się w latach 2019-2021, kwalifikuje się do albumu 2019-21 pod warunkiem, że kompozytor nie przesłał kompozycji do albumu 2016-18.
Jeśli kompozycja została opublikowana w czasopiśmie oznaczonym na okładce 2021, ale ukazała się w 2022 roku, kompozycja kwalifikuje się do albumu 2019-21 pod warunkiem, że magazyn został opublikowany przed upływem terminu składania wniosków do albumu 2019-21.
Jeśli kompozycja została opublikowana w czasopiśmie oznaczonym na okładce 2022, ale ukazała się w 2021, kompozycja nie kwalifikuje się do albumu 2019-21.
W przypadku wątpliwości co do daty publikacji, dyrektorzy powinni zwrócić się do kompozytora o dowody.
Każdy wysyłający kompozycje innego żyjącego kompozytora, powinien wcześniej uzyskać jego zgodę. Utwory zmarłych kompozytorów można zgłaszać, chyba że wiadomo, że zmarli kompozytorzy nie byliby skłonni dołączyć swoich kompozycji do Albumu. Kompozytor ma prawo do zgłaszania wspólnych kompozycji, nawet jeśli jego współautor (współautorzy) się nie zgadzają.
Tych, którzy w tym okresie opublikowali dużą liczbę utworów, zachęca się do dokonania wyboru składającego się wyłącznie z ich najlepszych prac.
Kompozytor może zgłosić do każdej z 8 sekcji (A: dwuchodówki, B: trzychodówki, C: wielochodówki, D: studia, E: maty pomocnicze, F: samomaty, G: zadania bajkowe, H: retro) opublikowanych nie więcej niż 30 utworów w określonym okresie trzech lat lub maksymalnie trzykrotność liczby jego/jej kompozycji, które zostały wybrane w tej sekcji we wcześniej opublikowanym albumie, w zależności od tego, która z tych wartości jest większa.
Jeśli chodzi o wspólne kompozycje, jeśli kompozytor A umieścił w swoim pliku PDF wspólne kompozycje z innym kompozytorem B, wówczas te kompozycje wliczają się tylko do limitu kompozytora A (a nie do limitu kompozytora B).
Zgłoszenia należy przesyłać do dyrektorów sekcji wyłącznie pocztą elektroniczną i tylko w formacie PDF.
W sekcji D (studia) kompozytorzy muszą również przesłać plik PGN swoich prac.
W sekcji G (zadania bajkowe) kompozytorzy muszą podać definicje mniej powszechnych elementów bajkowych.
W każdej sekcji kompozytorzy muszą przesłać jeden plik PDF, który będzie zawierał wszystkie ich wpisy w tej sekcji z jedną kompozycją na stronę. W razie potrzeby rozwiązanie może obejmować więcej niż jedną stronę.
W sekcjach E (maty pomocnicze) i G (bajkowe) kompozytorzy muszą złożyć osobny plik dla każdej grupy E1 (maty pomocnicze w 2 pos.), E2 (maty pomocnicze w 2,5 i 3 pos.), E3 (maty pomocnicze w więcej niż 3 pos.), G1 (bajkowe bez konwencji bajkowych) i G2 (bajkowe z konwencjami bajkowymi).
Kompozycje muszą być przedstawione w formie diagramów o jednakowej wielkości, z nazwiskiem autora, danymi publikacji, wyróżnieniem, rodzajem zadania, pełnym rozwiązaniem i ewentualnym komentarzem. Należy stosować notację algebraiczną. Zgłoszenia niespełniające tych wymagań zostaną odrzucone.
Kompozycje, które uzyskają 8 lub więcej punktów w WCCI 2019-21 automatycznie kwalifikują się do albumu FIDE, jednak muszą być również zgłoszone przez kompozytorów do albumu, aby mogły zostać w nim opublikowane. Jeśli problem kwalifikacyjny z WCCI zostanie uznany za niepoprawny lub antycypowany, powinien zostać również przejrzany przez sędziów albumu i wykluczony, jeśli zostanie potwierdzony jako wadliwy. Następnie odejmuje się wszelkie punkty Albumu zdobyte przez problem, jednak jeśli kompozytor otrzymał już tytuł na podstawie tych punktów, nie należy go odbierać.
Uwaga! Kompozycje z 11 WCCT nie powinny być zgłaszane do tego albumu.
Data zamknięcia to 1 sierpnia 2022 r.
WFCC przedstawia następujące zalecenia:
- Nazwiska kompozytorów pisane cyrylicą powinny być pisane wielkimi literami cyrylicy i najlepiej również w transkrypcji na litery łacińskie.
- W źródle każdego utworu w miarę możliwości należy podać nie tylko czasopismo i rok wydania, ale także miesiąc lub numer czasopisma i/lub numer utworu. Należy również podać odniesienie do werdyktu (wydanie drukowanego czasopisma lub link do strony internetowej), jeśli jest znana.
- W pracach zbiorowych kolejność nazwisk autorów powinna być napisana jak w oryginale.
- W przypadku zgłoszenia korekty lub wersji (v) należy wskazać dokładną datę i źródło publikacji wersji.
- Pozycję należy również podać w notacji FEN.
- WinChloe ID należy podać, jeśli kompozytor go zna.
- Kompozycje testowane komputerowo powinny być oznaczone symbolem C+. W sekcji G autorzy powinni również wskazać program testujący i jego wersję.
- W kompozycjach z konwencją Anticirce (i podobnych odmianach) autor powinien określić, czy używany jest typ Cheylan czy Calvet (Calvet jest uważany za domyślny).
Dyrektorzy i sędziowie
A) Dwuchodówki
Dyrektor: Udo Degener (GER),
Sędziowie: Marco Guida (ITA), Vasil Markovtsy (UKR), Pavel Murashev (RUS)
B) Trzychodówki
Dyrektor: Igor Agapov (RUS),
Sędziowie: Miodrag Mladenović (SRB), Valery Shavyrin (RUS), Viktor Volchek (BLR)
C) wielochodówki
Dyrektor: Aleksandr Kuzovkov (RUS),
Sędziowie: Ralf Krätschmer (GER), Mikhail Marandyuk (UKR), Aleksandr Sygurov (RUS)
D) Studia
Dyrektor: Martin Minski (GER),
Sędziowie: Branislav Djurašević (SRB), Steffen Slumstrup Nielsen (DEN), Árpád Rusz (ROU)
E) Maty pomocnicze
Dyrektor: Harry Fougiaxis (GRE),
Maty pomocnicze w 2 ruchach
Sędziowie: János Csák (HUN), Witalij Medintsev (RUS), Francesco Simoni (ITA)
Maty pomocnicze w 2,5 i 3 ruchach
Sędziowie: Ofer Comay (ISR), Christopher Jones (GBR), Valery Semenenko (UKR)
Maty pomocnicze dłuższe niż 3 ruchy
Sędziowie: Torsten Linß (GER), Aleksandr Semenenko (UKR), Boris Shorokhov (RUS)
F) Samomaty
Dyrektor: Jiří Jelínek (CZE),
Sędziowie: Mikhail Khramtsevich (BLR), Valery Kopyl (UKR), Andrey Selivanov (RUS)
G) Zadania bajkowe
Dyrektor: Éric Huber (ROU),
Zadania bajkowe bez konwencji bajkowych
Sędziowie: Václav Kotěšovec (CZE), Franz Pachl (GER), Jacques Rotenberg (ISR)
Zadania bajkowe z konwencjami bajkowymi
Sędziowie: Thomas Maeder (SUI), Tadashi Wakashima (JAP), Kjell Widlert (SWE)
H) Retro
Dyrektor: Vlaicu Crișan (ROU),
Sędziowie: Dmitrij Baibikov (ISR), Silvio Baier (GER), Henrik Juel (DEN)
Oryginalny tekst ogłoszenia (po angielsku).
Zmiana terminu nadsyłania prac.